Doelstelling

De missie

Onze eerste prioriteit ligt bij het helpen van mensen een plek terug te vinden in de maatschappij. Boven alles staan de kinderen van onze leden voorop. Wij verzorgen kleding, schoenen en alle praktische dingen die nodig zijn voor thuis en school. Wij betrekken het gehele gezin hierbij, ouders/verzorgers helpen zoveel als mogelijk is bij onze activiteiten.

Door samen met onze stichting te helpen bij activiteiten en er zo zorg voor te dragen, dat de ouders/verzorgers weer genoeg zelfvertrouwen vinden om een plaats te vinden in onze maatschappij en indien nodig terug in het arbeidsproces te komen.

Stichting de Melkkan verstrekt hulp in de breedste zin van het woord aan de armste mensen in de gemeente Hulst en omliggende gemeenten en doet dat uitsluitend met vrijwilligers.

De visie

In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Stichting de Melkkan helpt iedereen die onze hulp kan gebruiken. Om deze gezinnen en alleenstaanden te kunnen helpen, werken wij samen met bedrijven, instellingen, gemeenten en particulieren. Zo zorgen we er samen voor dat armoede wordt bestreden. Om de zelfredzaamheid van onze klanten te vergroten, werken we samen met lokale organisaties die onze klanten helpen om weer op eigen benen te staan. Daarnaast verzorgen wij speciale middagen om deze mensen uit hun isolement te halen, en helpen ze mee waar mogelijk bij alle activiteiten van onze stichting.

De kernwaarden

Stichting de Melkkan hanteert de volgende kernwaarden als maatstaf voor hun handelen:

• We werken uitsluitend met vrijwilligers
  • We verstrekken hulp aan de kinderen en hun gezin
  • Wij bieden hulp in de breedste zin van het woord
  • We zijn neutraal en onafhankelijk (‘burgers voor burgers’)
  • We zijn transparant in onze verantwoording

De hoofddoelstellingen

Stichting de Melkkan heeft de volgende hoofddoelstellingen:

• Het bieden van hulp aan de kinderen uit gezinnen die in en aan de armoedegrens leven.
  • Het betrekken van het gehele gezin in dit proces
  • Het weer betrokken laten voelen van deze mensen, bij en in deze maatschappij.
  • Mensen in hun waarde laten en samen eraan werken om uit het sociaal isolement te komen.